Köp & Leveransvillkor

Om Monkey Mind by SLM/ Firma Sonja Lindh Masajada
Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Pilvägen 15, 179 75 Skå.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@monkeymindbyslm.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress eller till ditt telefonnummer. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen kontakta oss omedelbart via e-post till info@monkeymindbyslm.se

Leverans
Våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. Vid långhelger och under
juni, juli & augusti kan det dröja ytterligare några dagar.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om
längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: info@monkeymindbyslm.se

Fraktkostnaden för en beställning debiteras beroende på försändelsens vikt och storlek, där minimi frakt är 69:-

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från MonkeyMind by SLM till kunden så är MonkeyMind by SLM betalningsansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till MonkeyMind by SLM så är kunden betalningsansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till fraktbolaget.

För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig MonkeyMind by
SLM rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt
expeditionsavgift till oss. F.n 200 kr  + ev ny fraktavgift för omskick.

Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.

Vid reklamationer om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail info@monkeymindbyslm.se så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss..

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör,
feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.

Betalsätt
Kortbetalning:
Du kan välja att betala med kort genom Stripe. Stripe tillhandahåller betalningstjänster för kortbetalningar. Stripe sköter hanteringen av kortuppgifter genom deras säkra system där du tryggt fyller i dina kortuppgifter. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet och genomför betalningen. Vi tar inte del av dina kortuppgifter.

Paypal:
Om du vill handla tryggt och smidigt är PayPal ett bra alternativ. Med ett PayPal-konto kommer du enkelt kunna betala med endast din e-postadress och ditt lösenord, utan att behöva lämna ut ditt kortnummer. Om du inte redan har ett PayPal konto kan du enkelt skapa det direkt genom att klicka här. När du handlar med PayPal kan du omfattas av PayPals köparskydd, om något mot all förmodan skulle gå fel. Skulle du behöva returnera den vara du köpt ersätter PayPal dig för dina returkostnader.
Se villkor och regler för köparskydd och ersättning för eventuella returkostnader på paypal.se. Vi tar inte ut någon avgift vid betalning med PayPal.

Företag? Vill du att jag ska fakturera ditt företag? Kontakta mig på info@monkeymindbyslm.se

Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Kontakta oss alltid först via e-mail: info@monkeymindbyslm.se innan du returnerar ditt paket.
Du som kund står själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Ur miljösynpunkt och för din enkelhet, använd gärna emballaget varan blev levererad i. Skicka returen med en notering eller följesedel och ordernummer och om du vill returnera eller byta till annan vara. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Plagget ska vara rent och oanvänt. Efter att vi har mottagit och kontrollerat din retur får du tillbaka varans belopp på ditt konto eller byte mot annan vara. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Vill du byta till en annan storlek, färg eller annan vara? Inga problem, kontakta oss först för att säkerställa lagersaldot, och sen returnerar du varan. Vid byten av vara står du som kund för returfrakt, däremot bjuder vi på frakten av den nya varan.

Obs! Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav, dessa utlöses ej av oss.

Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss på info@monkeymindbyslm.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Returadress:
MonkeyMind by SLM
Pilvägen 15
179 75 Skå

Reklamation och klagomål
Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@monkeymindbyslm.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer och tvister följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Det innebär att upplevda avvikelser i färg och ton samt storlekar inte är skäl fö reklamation. Däremot besvarar vi gärna dina frågor beträffande färger och storlekar om du känner dig osäker.